As ciudades españolas asfixianse

Unha vintena de capitais superaban a semana pasada os niveis de contaminación permitidos pola UE, pero soamente dous informaron diso e tomaron medidas

Madrid lleva siete años superando los niveles permitidos de NO2 / Foto: EP Non soamente Madrid e Barcelona. Tamén Valencia, Sevilla, Zaragoza, Valladolid, Selecta, Lleida, Xixón, Murcia ou Santander. Ata unha vintena das principais cidades españolas sofren de forma crónica graves episodios de contaminación atmosférica, que poñen en risco a saúde dos seus habitantes. A semana pasada, 18 delas superaron os límites permitidos pola Unión Europea de dióxido de nitróxeno ou de concentración de partículas PM10. Estas partículas de menos de 10 milésimas de milímetro, as máis nocivas debido ao seu reducido tamaño, están relacionadas con mortes prematuras, cancro de pulmón, afeccións respiratorias e doenzas cardiovasculares. Pola súa banda, o NON2, emitido polos tubos de escape dos vehículos de gasolina ou gasóleo (e tamén o xeran os cigarros e a combustión de numerosos materiais, como a madeira), pode provocar diminución da capacidade pulmonar, bronquites agudas e asma e desencadear procesos alérxicos, sobre todo en nenos. Ademais, algúns estudos detectaron vínculos entre as exposicións crónicas ao dióxido de nitróxeno, mesmo a baixos niveis, co enfisema pulmonar. Outros efectos menores son irritación ocular e das mucosas. Segundo a Organización Mundial da Saúde (OMS), a ONU e a Organización Meteorolóxica Mundial ( OMM), respirar aire contaminado é a causa dunha de cada catro mortes rexistradas ao ano en todo o planeta. Nada menos que 6,5 millóns de persoas perden a vida anualmente por esta causa, segundo as estimacións destes organismos. En España, serían ao redor de 2.700 mortes anuais perfectamente evitables, segundo concluíu un estudo realizado polo Departamento de Epidemiología e Bioestadística da Escola Nacional de Saúde Pública do Instituto Carlos III de Saúde. Pero a Axencia Europea de Medio Ambiente eleva a cifra a 24.000, unhas 15 veces máis das que se producen por accidentes de tráfico. A calidade do aire das nosas cidades empeza a ser perigosa, pero nin as administracións nin a maior parte dos cidadáns parecen darse por aludidos, e os atascos e retencións de tráfico seguen sendo a noticia de todas as mañás en radios e televisións. En febreiro, a Comisión Europea transmitiu un ultimato a España para que tomase medidas antes de dous meses ante o "incumprimento constante" dos límites de contaminación atmosférica por dióxido de nitróxeno nalgunhas cidades (Madrid, por exemplo, leva sete anos superándoos). O executivo comunitario abriu en 2015 un expediente por infracción contra as autoridades españolas e podería levar o caso ante o Tribunal de Xustiza da Unión Europea, que podería impoñer multas millonarias. Pero nove meses despois, a situación é a descrita.

Comentarios

Publicacións populares