O aeroporto máis verde do mundo

En las pistas de Gardermoen se recogen hasta 22.000 m3 de nieve al año / Foto: WMC


Se algún aeroporto pode ser sustentable (a aviación comercial é responsable do 3,5% das emisións globais e duplicou as súas desde 1990), leste é sen dúbida o que máis se achega a iso. Materiais de construción ecolóxicos, reciclados ou xeradores de escasas emisións de carbono, solucións enerxéticas innovadoras e unha xestión de residuos modélica son as características que fan que a nova terminal aeroportuaria de Oslo (Noruega), inaugurada o pasado mes de abril, fose considerada a máis verde do mundo.
Entre as ideas máis orixinais postas en práctica no novo edificio do aeroporto de Gardermoen, a 48 quilómetros ao nordés da capital, que amplía coa súa posta en marcha a súa capacidade de recepción de viaxeiros a 32 millóns anuais, está o uso da neve acumulada durante o inverno para refrigerar as instalacións durante o verán, unha iniciativa pioneira a nivel mundial nesta clase de infraestruturas.

Úsanse augas residuais para xerar calefacción, e recíclase o 91% dos residuos
A neve retirada durante os meses invernais das pistas de despegamento e aterraxe e da plataforma de rodaxe, que pode alcanzar un volume de ata 22.000 metros cúbicos cada tempada, consérvase acumulada e protexida por unha capa de serrín nunha piscina de 8.000 metros cadrados para utilizala como elemento enfriador da terminal de pasaxeiros, que con iso consegue reducir considerablemente o consumo enerxético durante as horas punta.

Nos meses máis cálidos, a frío da auga de fusión recupérase nun intercambiador de calor e transfírese á planta central de refrixeración. A auga devólvese á pila para repetir o intercambio de calor coa neve e o xeo alí acumulados, o que fai posible un novo ciclo de transmisión de enerxía fría aos sistemas centrais de refrixeración.

Pola súa banda, as augas residuais da parte meridional dos municipios de Ullensaker e Nannestad e do mesmo aeroporto de Oslo recupéranse e utilízanse para abastecer a calefacción no inverno. Un sistema de bomba de calor emprega estas augas grises e fornece a calor aos edificios a través dunha rede de sumidoiros con tubaxes de calefacción e refrixeración.

A metade de consumo

En total, sumando diferentes conceptos e dispositivos de eficiencia enerxética empregados na nova construción, de 120.000 metros cadrados de superficie e 19 portas de embarque, a terminal inaugurada a pasada primavera consome un 50% menos de enerxía que os edificios anteriores do aeroporto, que tiñan apenas 15 anos.

Para evitar a formación de xeo nas pistas e plataformas, e mesmo nos mesmos avións, especialmente nas ás, é preciso o uso de produtos químicos que poderían contaminar as augas freáticas situadas baixo o aeroporto. Para evitalo, toda a auga da superficie exterior do aeroporto procedente do desxeo de neve contaminada recóllese e canaliza cara á planta de tratamento do municipio de Ullensaker. Para verificar que as augas subterráneas non se contaminan perforáronse uns 200 pozos para extraer líquido e analizalo.

O teito da nova terminal, que obtivo, por primeira vez nun aeroporto de todo o mundo, a cualificación de excelente por parte de BREEAM o primeiro método de avaliación ambiental internacional para edificios, creado en 1990? cubriuse de madeira, en lugar do metal brillante empregado anteriormente noutras terminais. Trátase de madeira certificada como procedente de bosques sustentables.

Comentarios

Publicacións populares